Veelgestelde vragen aan Moker Media
Algemeen
-
Wij omschrijven ons team graag als informeel en professioneel. Wij hebben plezier in ons werk en vinden wat we doen waardevol. Dat plezier straalt er ook van af als je ons aan het werk ziet: we zijn een stel creatievelingen die graag mooie dingen maken samen.
We werken graag op informele basis met onze opdrachtgevers samen. Als we op pad zijn naar stakeholders, passen we ons aan aan de situatie en context waarin we werken.
Tijdens onze werkzaamheden vinden we het belangrijk om een veilige sfeer te creëren. Dat zorgt voor een hoge productiekwaliteit, omdat mensen zich op hun gemak voelen bij ons. Discriminatie of haat in welke vorm dan ook is bij ons absoluut niet welkom.
We werken al tien jaar met zeer verschillende soorten mensen. We hebben er het volste vertrouwen in dat we alle ingrediënten in huis hebben voor een vruchtbare samenwerking. We gaan ervan uit dat aan onze producties af te zien is wat onze normen en waarden zo ongeveer zijn.
-
Under construction
-
Under construction
-
Wij kennen natuurlijk niet alle andere mediabureaus, maar we weten wel dat we unieke ervaringen met ons meebrengen. Waar het op neer komt is het volgende:
Door onze journalistieke oorsprong vertalen we complexe of gevoelige inhoud moeiteloos naar toegankelijke, creatieve producties.
We werken al 10 jaar met heel diverse doelgroepen, van professoren tot queer nieuwkomers in Nederland en CEO’s. Onze specialiteit is werken met gewone mensen: mensen die geen acteur zijn.
We werken met hart en ziel aan producties voor de goede zaak. Ons team onderstreept de waarden waar Moker Media voor staat, zoals ook terug te lezen is op de pagina over ons. We werken regelmatig met kwetsbare doelgroepen en snappen de gevoeligheden die spelen rondom deze doelgroepen. We spannen ons in om een zo veilig mogelijke sfeer neer te zetten.
We begeleiden mediaproducties van begin tot eind en pakken op wat nodig is. We werken met ervaren opdrachtgevers tot organisaties die nog niet weten wat erbij komt kijken, en nemen die aan de hand mee. We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening laagdrempelig aanvoelt.
Stakeholder management, omgaan met de stakeholders van onze opdrachtgevers, is voor ons heel belangrijk. Wij zijn altijd jouw visitekaartje en gedragen ons dus ook representatief. Zo kun je ons met een gerust hart op pad sturen, ook als je er niet bij aanwezig kunt zijn.
Produceren voor de goede zaak betekent soms creatief oplossen omdat budgetten niet onbeperkt zijn. We vinden het een uitdaging om creatief na te denken over hoe we toch impact kunnen maken binnen de kaders van jouw productie. We denken altijd met je mee.
Duurzaam draaien: wij richten een productieproces zo rijk en efficiënt mogelijk in voor onze opdrachtgevers, zodat zij lang profiteren van de samenwerking met Moker. We bekijken van tevoren wat we allemaal als bijvangst kunnen ophalen tijdens een productie, zodat je op de lange termijn voordeliger uit bent.
-
Wanneer zijn we niet open?
Nee zonder gein, wij vinden het ook fijn om weekend te hebben. We kunnen van tevoren afspraken maken over het maken van mediaproducties buiten kantooruren, dat doen we vaker. 's Avonds en in het weekend zijn we niet aan het werk, tenzij we dat hebben afgesproken.
-
Wij denken niet in problemen, maar in oplossingen. Pak die telefoon op, bel ons nummer en vraag om hulp. Of vraag ons jou te bellen om onze hulp aan te bieden: wij zijn er voor jou!
-
Alles wat mij maken, komt neer op maatwerk. We zijn op dit moment bezig met een analyse van opdrachten zodat we hier wat gemiddelden kunnen opschrijven, maar totdat we daarmee klaar zijn kun je het beste even contact opnemen met ons Utrechtse kantoor via info@mokermedia.nl met meer informatie over de productie die je voor ogen hebt.
Producties
-
Wij omschrijven ons team graag als informeel en professioneel. Wij hebben plezier in ons werk en vinden wat we doen waardevol. Dat plezier straalt er ook van af als je ons aan het werk ziet: we zijn een stel creatievelingen die graag mooie dingen maken samen.
We werken graag op informele basis met onze opdrachtgevers samen. Als we op pad zijn naar stakeholders, passen we ons aan aan de situatie en context waarin we werken.
Tijdens onze werkzaamheden vinden we het belangrijk om een veilige sfeer te creëren. Dat zorgt voor een hoge productiekwaliteit, omdat mensen zich op hun gemak voelen bij ons. Discriminatie of haat in welke vorm dan ook is bij ons absoluut niet welkom.
We werken al tien jaar met zeer verschillende soorten mensen. We hebben er het volste vertrouwen in dat we alle ingrediënten in huis hebben voor een vruchtbare samenwerking. We gaan ervan uit dat aan onze producties af te zien is wat onze normen en waarden zo ongeveer zijn.
-
Mocht je al weten waar wij je bij kunnen helpen, is dat top! Weet je dat nog niet? Geen nood. Daar is deze (digitale) intake voor.
Op voorhand ontvang je van ons al een aantal vragen, zodat we een effectieve call hebben. Je weet meer dan je denkt! Samen kijken we naar de mogelijkheden.
-
Jazeker, een intake kan via de telefoon, ZOOM, Google Meet, Teams, of fijn ouderwets in persoon.
-
Daar maken we tijdens de pre-productiefase afspraken over. We nemen uit handen wat onze opdrachtgever uit handen wil geven, dus dat is een hele hoop of een klein beetje.
We kunnen ondersteunen van begin tot eind, inclusief stakeholder management. Dat houdt in dat we contact opnemen met de mensen die je in de productie(s) terug wil zien, en hen aangehaakt houden tot oplevering van de deliverables.
Een deliverable is dat wat we afspreken om bij jullie aan te leveren, dus bijvoorbeeld een videoteaser voor LinkedIn van 30 seconden, een reel voor Instagram van 10 seconden en een videoproductie van 02:00 minuten voor op je website.
-
Zo veel als nodig is. Dit kunnen we van tevoren meestal goed inschatten. Als we eenmaal van de pre-productiefase naar de productiefase gaan, hebben we alles afgekaart en weten we allemaal waar we aan toe zijn.
We plannen contactmomenten het liefst van tevoren in, zodat we er allemaal rekening mee kunnen houden in de agenda. Maar bij vragen mag je ons natuurlijk altijd bellen.
-
Dat is helemaal afhankelijk van wat we maken. Soms hebben we aan een halve dag genoeg, soms zijn we meerdere dagen op pad of aan het produceren op ons fijne kantoor in Utrecht om mooie dingen te maken voor onze opdrachtgevers.
Ook dit komt niet uit de lucht vallen. We gaan pas dagen plannen als er akkoord is op de begroting. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.
-
Op producties die we maken, zetten we in de begroting standaard twee feedbackmomenten. Dat betekent dat de derde levering het definitieve eindproduct is. Dat zit als volgt in elkaar:
Versie 1: deze versie is meestal gericht op het juist neerzetten van de inhoud. Dit komt vaak niet als een verrassing, want we maken van tevoren afspraken over wat we gaan maken. Opdrachtgevers geven feedback op de inhoud, vaak is er qua vorm (dus geluidsafwerking, kleur, muziek, etc) nog een stap te zetten. Dat gebeurt in de volgende versie, om te voorkomen dat we dubbel werk doen.
Versie 2: in deze versie staat de inhoud als een huis en is er qua vorm en afwerking een grote stap gezet. De feedback die hier vervolgens op binnenkomt, wordt meegenomen in het definitieve product.
Versie 3: meestal volgt hieruit de definitieve oplevering. Hierin zit ook de ondertiteling indien deze gevraagd is.
Feedback maken we voor onze opdrachtgevers zo makkelijk mogelijk met allerlei handige tools. Om het voor ons ook behapbaar te houden, ontvangen we feedback graag vanuit een persoon( die mogelijk wel bij meerdere mensen feedback ophaalt).
Natuurlijk passen we nog iets kosteloos aan als we ergens zelf iets vergeten zijn. Een extra feedbackronde aan de begroting toevoegen kan later natuurlijk altijd nog.
-
Uiteraard. Onze visie op onze producties is dat het levende projecten zijn. Mogelijk wil je een video later nog eens inzetten voor een ander doel, en wil je de CTA (Call To Action) aanpassen. Of misschien verandert er wel iets in je digitale infrastructuur, waardoor dit noodzakelijk is. Misschien verandert iemand wel van naam: er kan natuurlijk van alles gebeuren.
Neem vooral even contact met ons op, dan gaan we het voor je regelen.
-
We nemen de tijd die we kunnen nemen. Deadlines werken voor ons heel goed, zo houden we de planning voor ons team helder. Zo werken we dus graag samen met onze opdrachtgevers.
Deadline is deadline. Als het niet past, dan hoor je dat bij aanvang meteen van ons.
Heb je een last minute opdracht? We blijven door onze strakke planningen juist flexibel. Kom maar door met die klus, dan kijken we samen wat mogelijk is.
Het antwoord op de vraag is dus: al onze producties zijn maatwerk, dus dit is altijd verschillend. Maar hoe eerder wij data en dealines weten, hoe sneller we aan de slag kunnen!
-
Under construction
Ons laatste werk
-
Stichting Soa Aids Nederland
-
Studeren + Hogeschool Utrecht
-
Buurtagenda Gemeente Utrecht